.

onsdag 24. september 2014

Mimmi jakka er ferdig! :)


Siden det er begynt å bli skikkelig høst
og kaldt ute,
så tenkte jeg at denne ville bli god for Lillemor nå:


Høsten har virkelig kommet her på Skogen.
Mandag morgen var det hvitt av rim og en minus...
Det var 4 minus på natta...

Tilbake til Mimmi jakka:
Jeg strikka den i Nepal, 
jeg brukte 5 eller 6 nøster,
og pinne nr 5.5.
Neste gang jeg strikker den så kommer jeg til å 
gå ned på pinnene til 5.
Er ikke så glad i at det blir løst strikka..
Har du lyst til å strikke den så finner du mønsteret her.
Den er veldig grei å strikke,
og siden du starter øverst og strikker deg nedover
 så er det ingen sømmer å sy!! :)

Igår var jeg i garnbutikken min,
hehe ja den er MIN ja!! :)
Skulle kjøpe knapp til den rosa tunikaen.
Og jeg fant den søteste perlemorknappen!! :)


Og selvfølgelig klaret jeg ikke å gå ut
derifra med bare den knappen.....

Hun solgte ut Lima!!!
Det var ganske utplukka, men de hadde noe:


Har lenge tenkt å strikke off white Bella jakke 
til Nutta mi, så det passa bra :)
Og så hoppa det jammen i meg noen røde oppi posen!! :)
Merkelig det der altså!!
Skjer ofte, har du noe problem med det??

Se hva som lå i postkassa mi idag!


Var ikke det fine maskemarkører??
Friske fine farger,
ser ut som små sukkertøy :)
Ble litt småforelska jeg ;)

Nå skal jeg ut å hente ved.
Det er bakdelen med høst og vinter,
må bære ved hver dag...
Så skal jeg kose meg foran peisen med levende lys,
strikketøy og NCIS på pc'n :)

Håper du får en fantastisk onsdagskveld :)


God høstklem fra Nina <3

12 kommentarer:

  1. Jakka blei lekker og knappen passet perfekt.
    Det Lima garnet blir nok noe flott det også.

    Ja det skal være sikkert at høsten har kommet til skogen,
    frister å fyre opp ja, det er koselig.

    Kos deg med serier på pc, sånn har jeg også det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja, var ikke knappen søt?
      Limagarnet blir nok jakker til lillemor tenker jeg ;)

      Du koser deg med pc-serier og strikking du også ja... DET er avslapping det!!! :)
      Håper du har en god natt :)

      Slett
  2. Kjempeflott jakke, og skjønner godt at du falt for den søte knappen :)
    Om jeg opplever at ting bare hopper opp på disken i garnbutikker...? Nei, aldri... Eller: Alltid! En gang i vinter bare måtte jeg innom å kjøpe flettepinner - ja, helt bortkasta egentlig, særlig med tanke på at jeg lærte å strikke fletter med en helt vanlig pinne - men uansett, det dukka plutselig opp noen Fabel nøster også da jeg kom til kassa... Pussig det der altså, men godt å høre at flere opplever det samme ;)
    Kos deg i kveld, og NCIS, det er gromserien her i huset også, nå venter vi spent på sesong 11 på dvd, er redd de episodene ikke kommer til å vare lenge dessverre....

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Ja var ikke den nusselig??
      Hehehe det er så jeg nesten har lyst til å sende noen andre innimellom ;)
      Håper du koser deg :)

      Slett
  3. Så fin blogg du har. Nydelig jakke og den knappen var jo bare skjønn. Likte veldig godt de maskemarkørene også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Så koselig å høre du liker bloggen min! :) Så glad jeg blir! :)
      Håper du får en fantastisk dag :)

      Slett
  4. Å være med deg, så hyggelig på besøk. Tusen takk.
    En fin jakke du har strikket... herlig er strikke overst.
    Fantastisk du har egen ullbutik - jeg har egen skogen ;-))) dessverre jeg har ikke peisen... så er fint den du :-)
    I går jeg sortert ull min... mange... masse... jeg håper jeg kjøper ikke mer :-)))... for tiden. Rød garnet før innbydende desember var
    sååå fint. Jeg gleder meg å se dine fine strikkearbeid.
    Hilsen hjertelig til deg... fra Viola
    (jeg håper jeg hadde skrivet riktig alt og du kan forstå :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så koselig å høre Viola! :) Tusen takk :)
      Neida, butikken er ikke min, jeg kaller den bare for min ;)
      Hehe det å ikke kjøpe garn har jeg sagt til meg selv mange ganger, men det klarer jeg ikke ;)
      Håper du får en flott helg :)
      Klem fra Nina

      Slett
  5. Så fin jakka ble! Herlig med litt rosa klær til små jenter :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Ja, jeg synes det. Må passe på mens hun er i den "rosa alderen" ;)
      Håper du får en herlig helg :)

      Slett
  6. Nydelig jakke du har strikket.
    Ønsker deg en fin helg. Klem.

    SvarSlett
  7. Jakka ble lekker! Og for en nydelig knapp du fant til den rosa tunikaen. Passet jo helt perfekt!
    Ja, nå er det vedbæring og fying i ovn som gjelder.... Kos det med masse levende lys.... er storforbruker av lys har jeg funnet ut ...
    Ønsker den ei flott strikkeuke og spent på å se hva du får ut at det nye Limagarnet, både det hvite og det rød som hoppet opp i posen av seg selv :DDDD
    Varm klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)