.

mandag 22. september 2014

Jeg fikk det til!! :)


På lørdag fortalte jeg deg at jeg var med 
på en samstrikk inne hos Lillcat designs.
Vi skal strikke vakre Brosja,
og har hele september på oss.

Jeg fortalte også at jeg har aldri har
strikka sokker med mønster før,
så jeg både grua og gleda meg...

I går hoppa jeg i det,
og jeg klarte det!! :)


Kanskje ikke det peneste jeg har strikka,
men det spiller ingen rolle,
for jeg fikk det til!! :)

Ett par runder nå så skal jeg strikke hælen :)
Vet ikke om jeg rekker å blir ferdig,
men jeg har iallefall strikka sokker med to farger! :)

Innimellom strikker jeg litt på Magda.


Jeg strikker tunikaen i Drops Alpakka,
som jeg har blitt veldig glad i :)
Blir jo så mykt og lett i det garnet,
og for noen herlige farger!! :)

Var på boksalg her om dagen,
og plukka med meg disse tre til Nutta mi:


Betalte 150,- kroner og DET var billig det!! :)
Gleder meg til å lese disse for henne! :)

Nå skal jeg ut å hente litt ved,
jada det er rett før frosten kommer her på Skogen nå..
Veldig nære null...
Så skal dette skjæres opp og puttes i fryseren:


Må innrømme at jeg savner bodene på torget i Drammen..
.. der var det helt herlig å gå ved disse tider!! :)
Så masse godt rett fra åkeren!! :)

Håper du får en fantastisk mandagskveld :)
Jeg skal kose meg med hæl-strikking,
tenne litt lys og fyre i peisen..
Blir nok noen episoder av en eller annen serie også :)


God klem fra Nina <3

7 kommentarer:

  1. Ditt første forsøk på mønsterstrikka sokker ser veldig jevnt og fint ut! Lykke til videre! Du klarer det med glans, det er jeg sikker på:)

    SvarSlett
  2. Virkelig flott til førstegangs å være! Vakkert mønster er det også:)

    SvarSlett
  3. Brosja sokkene dine blir kjempefine, og det flerfarga Fabel-garnet er jo perfekt til dem :)
    Så flott tunika, den fargen var jo bare helt nydelig
    Kos deg i kveld, ikke så ille med kjølig høst når en kan fyre og kose seg inne :)
    Klem fra Mjøskanten

    SvarSlett
  4. De blei utrolig pene! Lester lar jeg min mamma strikke til oss alle, det er hun så flink til.
    Jeg måtte bestille den boka du vant, med de pulsvantene, så det er din skyld ;) Takk, gleder meg til å få den.
    Kaldt i skogen her også, høsten er en deilig tid.
    Kos deg med serie, jeg ser Saving Hope.

    SvarSlett
  5. Jeg synes det ser veldig fint ut :) Lykke til dette klarer du, bare pass på å ikke bytte på plasseringen av hovedfarge og kontrastfarge :)Klem fra Beth

    SvarSlett
  6. Mønstersokkene dine ser jo helt perfekte ut!
    Lykke til videre!
    Jeg har også begynt å fyre, så nå har nok sommeren sagt takk for seg.

    God tirsdag fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Ser ut som du har strikket mønster-sokker før jo!!
    Dette blir så nydelig, Nina :) Du er superflink!!

    Heldig med bokkjøp har du også vært - godt å komme over slike tilbud innimellom, og gjøre noen kupp.

    Og så flott Magda blir! Nydelig farge. Drops sitt garn har jeg igjen å prøve - men det blir nok bestillt litt om ikke så lenge ;)

    Nyt høstdagene og kveldene. Vi tar med et vennepar og reiser til seters i morgen. Der skal vi bare kose oss og nyte naturen og livet. Fyre i peisen og bare ha det godt på alle vis!
    (...og joda, jeg kommer nok til å ta med litt av hvert av garn og pinner...hehe..)

    Klem fra Ann Elisabeth til deg!

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)