.

mandag 5. mai 2014

Skattekista mi!!! :)


Igår nevnte jeg såvidt at jeg skulle finne 
noe i "skattekista" mi :)
For andre er det kanskje ikke så spesielt,
men for meg er det skatter :)

Å ja, vi snakker selvfølgelig om garn!! ;)

Det er ikke så mange år siden jeg lærte å strikke sokker.
Det er en veldig god venn av meg
som jeg ble kjent med på Norge1-2-3,
som lærte meg det.
Hun er veldig flink til å strikke,
og ett år strikka hun langt over 100 par sokker!!!
Var du på Trådsnella, så vet du sikkert hvem jeg snakker om.
Herlige Mette :)

Iallefall....
Jeg fikk også dilla!! 
Noe av det mest avslappende jeg strikker er raggsokker!! :)
Helt vanlige på pinne nr 3.5.
Etterhvert så ble jeg jo nysgjerrig på alle disse nydelige
sokker jeg så andre strikka,
du vet med blondemønster,
men fikk det liksom ikke helt til på 4 pinner.
Så her for ett par måneder siden lærte jeg meg å strikke på to rundpinner,
og da gikk det jo så lett som bare det!! :)
Skrev ett innlegg i bloggen om det også.

Og etter det så har jo interessen for tynt sokkegarn også økt.....
Og de vakreste av de nøstene legges i Skattekista:


Denne er jeg ofte i skal jeg si deg!
Tar opp ett nøste eller to,
ser på det,
smiler litt for meg selv,
stryker litt på det
og legger det forsiktig ned igjen..
Jada, jeg vet... Er ikke heeelt god ;)

Noen av de mest uvanlige sokkegarna visste jeg ikke engang jeg hadde!!!
Jeg er med i sokkeklubben til Projo,
og de eskene har jeg bare lagt pent oppå hverandre
til den dagen jeg klarte å strikke den type sokker.
Jeg kikka oppi dem igår, og da fikk jeg se noe flott!!!
Nemlig to nøster Mini Mochi:


Det lå litt av hvert i de eskene der.
Noen av nøstene har jeg jo sett vakre resultater av på strikkesider
og hos facebook venner...
.. og så viser det seg at jeg er sååå heldig at jeg har noen av dem selv! :)
Bare se:






Så er det andre nøster jeg har vært så heldig å fått kjøpt selv,
disse her er det visst ikke så lett å få tak i:









Har du sett noe så nydelig??
Ser ut som sukkertøy! :)


Og må jo ikke glemme Arwetta'n!!
Er så heldig at jeg har noen av de også:


Har kjøpt de hos Projo :)

Og Nordlys med sine lange, vakre fargeskift:


Og mellanraggi.... 
Har blitt så glad i det garnet at det får også plass i kista :)


Og helt til sist kan jeg ikke glemme Lillemor sin favoritt:


Bittesmå nøster med sokkegarn...
Så små at de får plass i hånda hennes...
Det er en grunn til at de ser litt lurvete ut,
hun går nemlig å koser på dem!! :)
Koser, stryker på dem, smiler litt....
Jada, ser hvor hun har det ifra ;) Hihihi ;)

Så nå vet du hvorfor jeg kaller akkurat den esken med garn for
Skattekiste <3

Igår kveld var det så vakker solnedgang! :)
Aner ikke hvor mange bilder jeg knipsa, 
men tenkte jeg skulle dele noen av de med deg :)
(Klikk på dem så blir de større)











Tusen takk for alle koselige kommentarer til de forrige innleggene :)

Nå skal jeg strikke og kose meg med Numb3rs ;)

Håper du får en herlig kveld :)

Go'klem fra en lykkelig Nina <3

19 kommentarer:

  1. Åååå, så mye deilig garn!!
    Flotte solnedgangsbilder. Bilder kan du, Nina! ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Hilde :)
      Så koselig å høre du likte bildene :)

      Slett
  2. For noen herlige skatter du har. Ikke rart du må stryke litt på dem av og til.
    Nydelige bilder fra solnedgangen viser du og. Har vært borte noen dager og må ha en oppdatering på blogger. Ha en fin kveld du og. Klem til deg. Alltid så kjekt å lese bloggen din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Marit :) Så koselig du liker bloggen min, hyggelig å høre :)
      Ja, da har du nok litt å ta igjen ;)
      Kos deg ikveld :) Go'klem til deg

      Slett
  3. Åh her var det mye flott, her kan det bli mye lekkert. Kos deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det kan nok bli mye lekkert ja, men det kommer nå ann på om jeg har hjerte til å bruke det da vet du ;)
      Kos deg du også :)

      Slett
  4. Takk for besøket på bloggen min. Og takk for titten i skattekista di, der var det mye lekkert. Ha en flott kveld videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, koselig du tok titten innom meg :)
      Ha en flott kveld du også :)

      Slett
  5. Er ikke du "god" så er vi sannelig mange Nina - jeg ble i allefall truffet :) hihi.... Men du, seriøst, har Projo alt dette lekre som du viser av garn her? Opal og alt det andre? Arwettaen er herlig - den har jeg :) kjempekos blogg Nina, du skriver så herlig!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Rigmor! :) Så utrolig koselig å høre <3
      Nei, de har ikke alt dette hos Projo. Arwetta har de der, Herritage og de har vel også Opal tror jeg...
      Hahaha du følte deg truffet ja?!? Bra det, at det ikke bare er meg :)

      Slett
    2. Opalen har jeg kjøpt i Bitta Mikkelborg's butikk
      http://www.bittamis-design.com/

      Slett
  6. Ja, her var det mye fint - her har du mange timers kos foran deg!
    De mininøstene fra Järbo holder akkurat til et par nyfødtsokker med fot 8 cm, fikk jeg vite i garnbutikken i dag, da jeg var innom :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ja det spørs jo da vet du, om jeg har hjerte til å strikke med dem ;)
      Jasså? Jeg fikk høre de holdt til ett par nyfødt votter jeg, men at det var sokkegarn. Tusen takk for tipset :)

      Slett
  7. Man blir jo så glad av å se så mange lekre farger. Du får sette pinnene i turbo så blir det nok sokker. Det grå og det hvite Cascade Heritage kan også bli et nydelig sjal.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja Liv, blir godt humør av vakre farger :)
      Jeg tenkte på ett sjal skjønner du, men nå er jo det garnet egentlig til vakre Mortens jul... Men om jeg noengang klarer å strikke dem, det er vel en annen sak ;)

      Slett
  8. Sylvia Iremark6. mai 2014 kl. 14:41

    Skjønner godt at du ble glad når du oppdaget en del av de skattene ja. Det er jo garn du har snakket om lenge :) Blir Finnskogen syk når jeg ser de soldnedgangs bildene dine (flinka ;). Det er så magisk på skogen i solnedgangen. Savner deg og den :) Stor klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ja da var jeg lykkelig skal jeg si deg! :)
      Så koselig du liker bildene mine, tusen takk :) <3
      Savner deg også :) Klem

      Slett
  9. Hei Nina!
    Jeg har en skattekiste jeg også, som er fylt med gamle blonder, og det hender jeg tar den frem og "sorterer" litt! Solnedganger blir man aldri lei av, og takk for at du delte den med oss! Ønsker deg en flott dag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Cathrine :)
      Kan du ikke legge ut skattekista di en gang??
      Morsomt å se :)
      Koselig du likte bildene mine :) Takk for det :)
      Ha en herlig dag du også :)
      Klem Nina

      Slett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)