.

søndag 4. mai 2014

Endelig lyst til å strikke igjen!!!! :)


I det siste har det gått veldig treeegt med strikkinga mi....
En maske her, og en maske der...
Ikke noe bra....
Siden sist og fram til igår
har jeg bare strikka nesten to raggsokker....

MEN!!
Igår ettermiddag tok jeg meg selv i nakken,
tok OpArten opp i fanget,
og satte igang!!
For selv om jeg var på den siste stripa,
så var det jo noen omganger igjen...

Og vips!
Nå er det bare en og en halv runde igjen :)


Og felling såklart!
Er ikke helt sikker på hvordan 
felling jeg skal ha,
men kommer tilbake til det siden ;)
Det jeg tenker mest på nå er:
Håper jeg får nok garn!!!!!
Det går endel på de ytterste stripene,
holder på med nøste nr 4 på den ytterste stripa nå....


... resten av det nøstet ser du øverst,
så har jeg den resten som ligger nederst...
Får strikke ekstra fort så garnet ikke tar så fort slutt!! :D

Mens vi snakker om tepper...
Nå har Jorid gjort det igjen...
Hun har designet ett teppe -
bokstavteppe-
og for ett teppe!!!! :)


Noe av det nydeligste jeg har sett tror jeg!! 
Og så mye lekre detaljer!! :)

Hun har også designet to puter,
sommerpute og vinterpute,
som selvfølgelig også er helt utrolig vakre :)



Bildene er lånt fra bloggen hennes,
Klikk deg inn å ta en titt, 
det er myyye flott å se der! :)

Hun har også en like side på facebook,
og her er mønsterbutikken hennes.

Her om dagen fikk jeg pakke i postkassa!
Spennende!!! :)
Inni var denne fine koppen her:


Eller krus heter det vel...
mer bestemt;
Trådsnella-krus :)

Fint på begge sider var det også ;)


Det var veldig godt å drikke av,
bruker det for første gang akkurat nå :)
Og siden kruset var nytt, 
så tok jeg meg jammen "råd" til å åpne en av disse:


Jada, jeg vet jeg har skrevet om de en gang før,
men den gangen hadde jeg ikke hjerte til å åpne de allikevel 
Men det var en veldig koselig overraskelse i boksen,
teen var nemlig en av mine yndlingsteer!!! :)
 Ahmad Tea!! :)
Gjett om jeg var glad! :)

Så nå sitter jeg her da!
Men nydelig te i ny kopp,
strikkelysten er tilbake,
Oparten skal snart felles
og
jeg skal snart finne noe i "skattekista mi" :)
Hva det er, og hva den inneholder 
skal jeg fortelle om en annen gang ;)
Hihihihi :)


Håper du får en koselig søndagskveld :)

Go'klem fra en veldig glad og fornøyd Nina <3

4 kommentarer:

  1. Wow så flott teppe du strikker og for en jobb!
    Mye fint inne hos Jorid, jeg har strikket noen av vottene hennes.
    Kos deg med god te i en flott krus :)

    SvarSlett
  2. Takk for koselig kommentar på bloggen min.
    Jeg kjenner meg godt igjen her på innlegget ditt. Jeg får også litt strikkestopp innimellom, særlig om våren.

    Ønsker deg en super søndagskveld :o)
    Hilsen Toril

    SvarSlett
  3. Det rosa og hvite var frisk og fint! Lurer bare på hva du strikker... teppe?
    SÅ moro at du også elsker Ahmad tea! Det er den beste teen jeg vet, så jeg bestiller fra England sånn med jevne mellomrom.
    Ha en flott uke! Klem :)

    SvarSlett
  4. Det teppet ser litt gøyalt ut å strikke - en kjekk og ny måte for meg dette :) flott krus - og te, det må man ha. Jeg også er glad i te - veldig! Kjøpte meg lakriste i Stavanger - skal smakes i løpet av dagen :) Og WOW!!! For noen puter og pledd - de var bare helt....skjønne! :) sukk, nå får jeg lyst på nye puter gitt.....
    Er så mye fint på blogger omkring...
    Ha en flott mandag og ei herlig uke Nina :) klem fra trøndelag

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)