.

fredag 7. november 2014

Nå er det helg!! :)


Det er fredag,
og jeg har vært på Drops salg! :)

Må bare innrømme at jeg er veldig
glad i mange av garnkvalitetene til Drops.
Spesielt de med alpakka i :)
Og når det er 25% på ALL alpakka,
ja da er jeg i himmelen!! :)

Disse herlighetene ble med meg hjem:






Nydelige farger! :)
Er du ikke enig?

Jeg VET hva jeg skal strikke av alt sammen! :)
Hehe om jeg ikke ombestemmer meg da ;)
Men tror ikke det...

For jeg fikk noen bøker i forrige uke,
og de er det mye lekkert i!! :)

Den første,


...var jeg veldig spent på.
Jeg tenkte vel litt for meg selv
at det er ikke sååå lenge siden det kom en Marius-bok,
og hvor mye går det EGENTLIG ann å skrive om det mønsteret??
Missforstå meg ikke,
jeg elsker Marius,
men to store, tykke bøker på så kort tid??

De ordene måtte jeg pent ta til meg ja! :)
For det er virkelig mye interessant i den.
Mye historie om Unn Søiland,
faktisk nesten år for år.
Nå har ikke jeg fått lest alt, 
men tommelen opp for det jeg har lest så langt :)
Og en ting til..
... det er ikke BARE Marius mønster i boka!!
Det er bla Fana og ett par til :)
Og selvfølgelig MENGDER med flotte bilder!! :)
Til og med mange bilder av kjentfolks
vakre Marius strikk :)

Som sagt, tommelen opp!! :)

Den andre boka,


... har jeg ikke fått lest så mye i ennå.
Men det lille jeg har sett er veldig vakkert! :)
Ikke dumt å ha stående i bokhylla nei ;)

Og sist, men absolutt ikke minst:


Jeg er forelska!! :)
Det er så mye vakkert i den boka!!
Alt garnet over her er til gensere,
topp og shorts fra den.
Og det kommer sikkert flere garnnøster inn i 
huset til strikk til de oppskriftene! :)

Jeg liker også hvordan boka er skrevet og delt opp.
I hvert "kapittel" er det oppskrifter fra 
en mamma og barne/barna hennes' flotte klær.
Det står også litt om alder, jobb, hvor de bor osv..
Herlig bok! :)
Anbefaler den på det varmeste! :)

Nei, nå skal jeg gi meg for idag,
får heller prøve å blogge om resten imorgen.
Det er fredag kveld og da liker jeg å se på tv! :)
Så nå skal jeg ta med meg strikketøyet, tekoppen
og litt godis og sette meg i tv-stua :)

Håper du får en koselig kveld og en 
FANTASTISK HELG!! :)


God fredagsklem fra Nina <3

11 kommentarer:

  1. Åh! De fargene traff meg midt i fargenerva mi!!! Nytelse...

    SvarSlett
  2. Jeg tipper du kommer til å lage masse fimt av dette garnet ja, og den alpakkan der er jo nare så fantastisk myk og god :)
    Ha en fin fredagskveld og god helg :)
    Klem fra Beate

    SvarSlett
  3. Skjønner godt at du ble forelska i de fargene ja for det ble jammen meg jeg også :) Mye fint til hjertetyven blir nok det :) Kos deg med tekoppen for det gjør jeg også og tenker på deg hehe. Fant 3,5 i 15cm og det var en annen verden ja :)

    SvarSlett
  4. Nydelig garn du har kjøpt inn der :-)
    Gleder meg til å få den Mariusboka i min postkasse.
    Ekstra spennende å få se den siden dem brukte bilde fra mine Mariusstrikkerier :-)

    SvarSlett
  5. Å så nydelige sarte farger, jeg kan like sånt også, selv om den skarpe delen av skalaen er min favoritt. Dette blir nok mye fint til de små ;o)
    Takk for fine boktips, det er mye å glede seg over denne høsten. Jeg har lang liste til jul....
    God helg til deg,

    SvarSlett
  6. Drops Alpaka veldig fint, jeg har også - jeg har fylt en boks med vakre farger. Herlig med mønsterstrikke :-)) Fantastiske strikkebøker har du kjøpt. Glede å se dine strikkearbeider... det blir fint. Dessverre jeg kan ikke se Lyllehammer, men Side om side :-) Ha en fin TV-kveld og hyggelig helg.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  7. Åh, drops!!! Altså; godtebutikk du har vært på da :) herlig garn og herlige farver - mistenker deg for turbofingre :)

    SvarSlett
  8. Helgen er sikret og uka med!
    Ser ikke ut for at du blir arbeidsledig med det første :)
    Kos deg og ha en flott helg

    Klem Ruth Iris

    SvarSlett
  9. Så fint garn du har kjøpt. Jeg er litt skeptisk til rosa, men du har jo valgt ut noen skikkelig fine kombinasjoner :D
    Og så mange fine bøker du har kjøpt!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  10. For noen herlige farger ! god helg.

    SvarSlett
  11. Så mye herlig garn. Den boken med strikk til mamma og mini ligger på ønskelisten min. Tror hun som har skrevet den er fra distriktet her.

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)