.

fredag 28. november 2014

Endelig har jeg fått strikkemølle!! :)


Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe den i våres,
men jeg hadde ikke bruk for den da
så jeg venta til høsten....

Det skulle jeg ikke ha gjort
for da ble den veldig populær,
og utsolgt overalt!!!

Men nå har jeg fått den,
og ett par andre ting som er veldig kjekt å ha ;)
Hihihi ;)


Jeg er superfornøyd!! :)
Har du også lyst på en?
Klikk deg inn på Strikkefeber.
hun har den :)

Jeg må bare vise fram de søte posene
knappene og maskemarkørene lå i:


Elsker prikker!! :)

Den strikkemaskinen passer sååå bra akkurat nå!! :)
For jeg var en tur innom garnbutikken forrige uke,
og da plukka jeg med meg litt da vet du..

Her er noe av det:


Av det lyseste lilla, helt til venstre,
skal jeg strikke denne:

(bildet er lånt av Paelas)

Og da er det jo veldig fint å slippe å strikke
den lange snora!! :)
Kjolen heter Myk vinterkjole,
og er designet av Paelas.

De to andre lilla fargene,
tenkte jeg skulle bli denne:


og ser så herlig ut!!
Skikkelig kosejakke!!

Men jeg vil ikke ha glidelås,
det bytter jeg ut med knapper.
Hehe jeg har endel av dem å velge imellom nå ;)

Nisseklærne er ferdige!! :)
Jepp, jeg rakk det :)
En nisselue ligger i maskinen og blir tova nå,
og to av dem er nesten tørre:


Jeg skal sy i armene på genseren,
og selene på stakken ikveld,
men lurer på om jeg må hekle en kant til på skjørtet...

Kanten nede vippa oppover,
men Maria, med bloggen Maria strikker,
ga meg ett suuupert tips!! :)
Hun ga meg en link til 
og det fungerte faktisk! :)
Så tusen takk Maria :)

Se bare her:


Ser du den hekla kanten over rillene??
Blir nok en til,
men lurer på om jeg skal vaske det først...??...
Jepp, jeg vasker det først å ser ;)

Det har vært minusgrader noen dager nå,
og det er så vakkert ute!! :)


Vi har til og med fått litt sol innimellom!! :)


Det er pent når alt fryser til is,
og det ligger rim på trærne...

Ååå nå har det begynt å snø!! :)
Så vakkert! :)
Håper bare det ligger hele desember...!!!...

Passer bra det,
så kommer jeg i julestemning.
For på søndag er det 1. advent,
og da pynter jeg til jul! :)
Gleder meg!! :)

Nå blir det Thommas og Harald,
litt godt å varmt i koppen
og strikking etterhvert :)

Kos deg ikveld du også,
og ha en herlig 1. advent :)


God julestemningsklem fra Nina <3

11 kommentarer:

  1. fin blogg :)

    SvarSlett
  2. Strikkemaskin...hmm det er noe jeg virkelig burde tatt meg tid til å prøve ut. Ser ut som du merstrer det.

    SvarSlett
  3. Heklekanten ble jo nesten helt usynlig. Så bra! Og så hyggelig at du linket tilbake til meg :D Takk for det, og ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Herlig Herlig og Herlig!
    Nydelig garn, elsker å fylle opp kurvene slik,
    man blir jo så inspirert! ;)

    Kos deg med pyntinga og ha
    en EVENTYRLIG helg!

    VIL også ha frost og SNØ!

    Go`klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
  5. Å så koselig du har det.
    Innleget ditt var jo reine godteposen.
    Jeg har strikket winter rumper fra Paelas, de har mye fint.

    Gleder meg til å se de lilla plaggene ferdige.
    Kos deg med ditt og dine.
    Ha en flott lørdag.

    SvarSlett
  6. Nissesettet blir kjempefint :) Lillafargene var bare nydelige. Blir nok en glad lita jente :) Ha en fin adventshelg :) Klem <3

    SvarSlett
  7. Åh, nå har jeg akkurat strikket masse snorer, og begynte å tenke på strikkemølle, men det var utsolgt der jeg lette. Så det passet bra med den linken, takk! :)

    Fine nisseluer, og kanten på stakken ser flott ut, for et lurt tips!

    Det lilla strikketøyet på det nederste bildet ser veldig fint ut! Minner om en kjole jeg strikket for et par år siden fra Drops, den var også lilla :) Fint med lilla strikk i adventstida, kos deg med den!

    SvarSlett
  8. Mye fint her. Kos deg med pynting og strikketøyet.
    God helgeklem til deg.

    SvarSlett
  9. Jeg laget min egen strikkemølle for snart 20 år siden, av et tre-tog som sønnen hadde. Da jeg var liten laget jeg det av tråsneller i tre, men de finnes ikke lenger. Men 4 spikre rundt hullet, så er det bare å strikke hestetømmer.
    Så fint at du løste problemet med nissetøyet. Og de røde luene er så søte!!!
    Da har du litt å gjøre i desember, med kurven full av garn. Jeg krampestrikker på to gensere til julegaver, og har hele tiden lyst til å strikke noe annet, hi hi.....
    Ha en herlig førjulstid. Klem

    SvarSlett
  10. Hei Nina! Ja, det er pent nå, med rim/snø på trærne, og det er litt ekstra hyggelig nå som vi går inn i advent! Så fine nisseluene var, og litt ekstra med den heklede raden, ja! Her er all strikking lagt til side, og utpakkingen har startet! Alt som skal inn igjen i skap og skuffer - det tar litt tid! Men vi er såååå fornøyde med kjøkkenet, og det blir jo stor stas å pynte til jul! Ønsker deg en fin 1. advent! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  11. Ja det ser ikke ut til at du mangler planer, slik er det her også. Men tida strekker ikke til ! Gleder meg til å se alt du lager. Jeg følger stadig med!

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)