.

tirsdag 22. juli 2014

Bella og Bløde blade er ferdig!!! :)


For noen herlige sommerdager vi har nå! :)
Fantastisk! :)
I skrivende stund er det 21 grader!!!
Og DET er ikke vanlig her på Skogen....

Må innrømme at når gradestokken stiger til over 30 grader
i skyggen så må jeg en tur under parasollen,
men jeg klager IKKE!!!!
ELSKER sol og sommer! :)

Det blir ikke så mye blogging og strikking som
det pleier, men det kan jeg ta igjen når
høsten, regnet og kulda kommer....

Jeg strikker da litt...
Bomull på dagtid,
og ull på kvelden.
Funker helt perfekt! :)

Prinsessa mi var her på ferie i noen uker,
og da plukka hun ut rosa og lilla Drops Cotton Light
til en Bella topp og Bløde blader tunika.
Selvfølgelig fikk hun det som hun ville!! <3

Her er Bella toppen:


Jeg har brukt 153 gram Drops Cotton Light,
lys rosa, og pinne 3 og 3.5.

Tunikaen...


... har jeg brukt 207 gram av samme garnet,
i lys lilla, og samme pinnestørrelse.
Kunne jo strikka begge to omganger kortere,
så hadde jeg ikke behøvd å åpna nye nøster
for 3 og 7 gram...
Men nå ble det som det ble :)

Kveldsstrikken min om dagen er Pinneguris
nydelige Eivor.


Jeg må innrømme at jeg er heeelt forelska i 
den oppskriften!!!
Den er såå morsom å strikke!!
Nesten som å strikke striper...
Må bare strikke en til, må bare strikke en til, må bare.. ;)

Garnet er Holst garn supersoft i fargen
Alpine rose, som dessverre har gått ut.
Veldig trist for fargen er helt nydelig! :)
Det er første gangen jeg strikker av Holst garn,
og jeg må tilstå at når jeg la opp så føltes det
som å  legge opp med tanntråd....
MEN... Noe så nydelig å strikke av!!!
ANBEFALES!!! :)

I juli har det jo også vært supersalg på Drops bomull.
Jada, jeg har klart å plukke med noen nøster ;)
Hihihi skulle jo iallefall IKKE ha noe bomullsgarn!! :D

Det ble 3 farger Paris som skal bli topper til Lillemor,
og jammen fant jeg ikke knapper som passa til!! :)
*heldig*






Er de ikke søte???

Og hvit bomull/lin som jeg skal strikke jakke
eller genser til samme snuppa :)



Og det siste jeg putta i kurven var lilla Muskat,
som er dagstrikketøyet mitt nå ;)
Bella jakke til, ja nettopp, Veslemor ;)


Jada, jeg HAR dilla på blader!! :)
Mønsteret står i denne boka
til Lene Holme Samsøe.
Mye fint i den :)

Det kommer mer!!!
Fikk sommerbesøk av veninna mi,
og tror du ikke hun overrasket meg med denne boka??


Jeg er heldig!! :)
DEN har jeg ønska meg lenge den!! :)

OG hun hadde jammen med seg noen nøster 
bomullsgarn i de herligste fargene til meg :)


Gjett hvem jeg skal strikke til??
Hehehe ;)

Så nå nyter vi sommeren i hver vår stol,
med hvert vårt strikketøy.
Til og med Inca, hunden hennes,
har egen stol.
Og jeg skal si deg hun koser seg i sola! :)


Søte jenta til tante dette <3

Håper du koser deg og nyyyter 
det flotte sommerværet! :)

Nå skal jeg starte på armen på barnejakka Eivor,
og sitte uten enda litt til :)

Håper du får en fortsatt herlig kveld,
og en god natt :)


God klem fra en veldig fornøyd og lykkelig Nina <3

14 kommentarer:

  1. En skikkelig "gla`blogg" å lese hos deg Nina - som vanlig da :) Så holder du på med så mye fint, ene etter det andre tryller du frem - nydelige plagg Nina - kos deg videre, ha en fin dag, klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk for gode ord Rigmor :)
      Blir litt rørt her jeg <3
      Kos deg og nyt der herlige dagene! :)
      Go'klem <3

      Slett
  2. Nydelige tunikaer, og jakka blir kjempesøt, mønsteret gjorde seg i rosa :)
    Nå når du har fått Socktopus-boka har du mye å glede deg til, den er jo så variert, men mange forskjellige teknikker. Akkurat nå strikker jeg Spring Shoots, og stjernehæl og blomsterknupp-mønster var ikke helt dagligdags for meg, men du så moro :)
    Ha fortsatt en god sommer, kos deg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      De sokkene du strikker ligger på lista mi også, ganske høyt opp faktisk. De ser veldig morsomme ut å strikke :)
      Kos deg og nyt sommeren :)

      Slett
  3. Her var det mye fint å se :)
    Kos deg videre med pinner, garn og varme :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så koselig å høre :)
      Kos deg å nyt sommeren :)

      Slett
  4. Så mye fint, kos deg i varmen og sommeren.
    Lille jenta di får mye fint i lekre farger.
    Alltid så koselig å lese bloggen din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk :)
      Så koselig å høre du liker å lese bloggen min, ikke noe som varmer mer enn det vet du :)
      Kos deg og nyt go'været :)
      God klem fra meg <3

      Slett
  5. Så fin Eivor blir! Jeg har akkurat samme erfaring med Supersoft/Malsen og mor Shetland soft - som tanntråd når man legger opp, men du verden så vakre plagg man får!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Du har det? Så bra da, at det ikke bare er meg ;)
      Ja, det har jeg sett. Har jo ikke strikka noe annet enn denne jeg har på pinnene.

      Slett
  6. Hei Nina!
    Du er utrolig produktiv i varmen da! Takk for hyggelig hilsen hos meg! Vi har vært ute på veien på bla Vestlandet i snart 2 uker, uten wifi, så det har blitt dårlig med bloggtitting og kommentarer på meg! Herlig sommer vi har, og den nytes! Ønsker deg en flott, ny sommeruke! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. Hei igjen og tusen takk for hilsen i bloggen min. Luene strikker jeg i den minste størrelsen i oppskriften og på pinne nr. 3. Synes de blir passe da. Ha en fin dag du og og nyt sommeren. Klem fra Marit

    SvarSlett
  8. Takk for hilsen i bloggen min. Her i skogen er det så friskt etter nattens regnskyll, deilig ute. Store og små, to og firbente nyter dagen. Men nuh strikke litt marius før det blir for varmt. Ha en strålandes dag videre med dine ting :o)

    SvarSlett
  9. Så mye fint du strikker! Bella har jeg også strikket noen av, det er et artig mønster jeg aldri går lei :)
    Ønsker deg fortsatt fine, passe varme sommerdager :)

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)