.

søndag 22. juni 2014

OpArten er ferdig!!! :)


Endelig!! :)


Egentlig har det vært ferdig en stund...
Eller iallefall så hadde jeg strikka alle 24 stripene
til det største teppet i oppskriften .
Det skulle avsluttes med en hvit stripe,
og felles av med rosa.

Det har vært litt fram og tilbake hvordan jeg skulle avslutte,
var litt inne på I-cord også,
men fant ut at det ble penest med rosa ytterst...
MEN, jeg ville ikke ta opp den siste hvite stripa,
den slutta tross alt med 888 masker!!
Så jeg strikka en stripe ekstra...
Vet ikke om det var så veldig smart,
for med 992 masker så ble det litt løst ytterst...
... fikk det ikke helt firkanta...
Så neste gang bytter jeg om på fargene, 
og holder meg til 24 striper :)


Teppet er strikka i Superwash fra Nille.
Jeg har brukt 13 nøster rosa,
10 nøster hvit,
og pinne nr 3.5.
Teppet veier litt over 1100 gram og
har en diameter på 1.62 cm :)
Brukte en hel dag på å felle av og feste tråder!!!
Blir deilig for lillemor å pakke seg inn i dette <3
Flere bilder kommer siden når det er helt tørt :)

Ellers går det ikke så fort med verken strikking 
eller blogg om dagen...
Av en eller annen merkelig grunn så driver jeg å
strikker mye baklengs!!!
Og DET er noe av det verste jeg vet!!!!!

Noe av det jeg strikker på er to par ankelsokker:


Rosa Ofelia av Bitta Mikkelborg,
og lys pistasjegrønne Vyl av Trude Hertaas.
Nydelige sokker med flott mønster begge to :)

Dumpa jammen i meg en pakke fra
Bittamis design ned i postkassa mi her om dagen! :)
Der lå det to nøster bomullsgarn til svigerdatteren
og meg, og litt sokkegarn fulgte det også med ;)
Hehe merkelig det der altså!!
Sokkegarnet har en tendens til å snike seg med overalt :)


Vakre farger, ikke sant??

Nå skal jeg slappe av å strikke litt.
Har starta på en ny serie også,
Orange is the new black.
Artig serie, ikke helt det jeg venta meg :)

Ønsker deg en koselig søndagskveld
med noen bilder av besøk fra hagen min :)

En stor hakkespett som pusser fjærene sine:


Og en kraftig rugg av en Konge som ville ha 
bringebærbuskene mine til kveldsmat :)


Er han ikke vakker??


God klem fra en rimelig fornøyd Nina <3

32 kommentarer:

  1. Så flott teppet ble :) Tipper det er en liten hjerteknuser som blir kjempefornøyd :) Sokkene du strikker på er også pene :) Skogens konge er jo bare vakker. Kjenner jeg savner deg og skogen <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Ja, jeg tror hun blir glad for dette. Hun har jo venta sånn på det!
      Skogen og jeg savner deg også <3

      Slett
  2. Wow, litt av en jobb du har gjort her!
    Kjempefint var det.
    Herlige naboer du har, litt skummelt også med han store:)
    Ønsker deg en fin ny uke

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Ja, er så koselig med sånne naboer atte! :)
      Neida, han er ikke skummel bare man ikke går helt oppå han og skremmer han. DA tenker jeg han blir litt skummel! :)
      Håper du får en herlig uke :)

      Slett
  3. Teppet ble skikkelig flott!
    Eg var ikkje så nøye som deg med blokkinga hehe
    Eg bare droooo det ut så "hang" det der hehe
    Mitt heller ble ikkje 100% kvadrat, men det er pga vridningene ;)
    Tenker snuppa kommer til å kose seg ;)

    NYT kwellen ;)

    Klem Vibbedille ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Hehe er ikke sikkert jeg hadde vært så nøye om det ikke hadde vært første gangen. Men det er klart jeg har jo litt OCD, så kanskje ??
      Ja, det tror jeg hun kommer til å gjøre også, og det er jo det viktigste. Ikke om det er heeelt firkantet eller ikke :)

      Her nytes det :)
      Kos deg du også :)
      Go'klem

      Slett
  4. Ja du har søren meg all grunn til å være fornøyd altså :) et kjempeflott teppe ble det Nina, og lekre farver! All til den som har et slikt tålmod - var ganske my masker da :) nydelig strømpegarn jeg ser og nydelig er det som sitter på foten også :) hva slags serie er det du driver med da? Klems

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Rigmor! :)
      Hehe hadde nok ikke vært like tålmodig om det ikke hadde vært til lillemor ;)
      Jeg starta å se på "Orange is the new black", ser grei ut den altså ;)
      God klem tilbake :)

      Slett
  5. Teppet er helt fantastisk! Du har gjort en kjempejobb :)
    Sokkene er flotte, og igjen sysler jeg med tanken på å strikke ankelsokker ;)
    Ha en fin uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Så koselig å høre :)
      Det er gøy å strikke ankelsokker, går så fort vet du ;)
      Ha en herlig uke du også :)

      Slett
  6. Teppet ble kjempefint. Det blir fint for den lille jenta di.
    Går tregt her og om dagen. det er koselig med besøk men det blir lite strikking.
    Ha en fin dag idag og en flott uke. Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Marit! :)
      Jaja, men det kan du ta igjen siden. Mye koseligere å kose seg med barnebarn! :)
      Ha en herlig dag og uke du også :)
      Go'klem

      Slett
  7. Wow, for et flott teppe! Og litt av et arbeid, jeg er imponert!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) Så koselig å høre :)
      Håper du har en herlig dag :)

      Slett
  8. Så utrolig flott teppe du har laga, blir jo svimmel av å se på det ;o)

    Ha en strålandes dag videre og takk for besøket i bloggen min, har svart deg der også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Hehe du er ikke den første som sier det ;)
      Takk det samme til deg :)

      Slett
  9. For et fantastisk teppe! Fin blogg også :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Så koselig å høre du liker bloggen min :)
      Håper du får en fin uke :)

      Slett
  10. Teppet var innmari fint! Kan da ikke skjønne at det er noe galt med det!!
    Garn har det med å dumpe ned i postkassa her også, lurer på hvem som bestiller det, jeg......
    Flotte bilder av skogens konge også; synes han burde holde seg nettopp der. Eller kanskje du bor i skauen hans?!
    Ønsker deg en flott uke! Klem fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Guri! :)
      Hehe det ble ikke helt firkantet, det var det som var galt ;)
      Men tydeligvis så går ikke det, så da er det greit :)
      Merkelig det der altså, IKKE jeg som bestiller iallefall!!! :D
      Jeg synes nå det er koselig Kongen tar seg en tur jeg da... Og det er jo faktisk jeg som bor i hans skog.. :)
      Ha en flott uke du også :)
      Go'klem tilbake

      Slett
  11. Så masse fin og fargerik strikk! :)
    Takk for dine koselige kommentarer.
    Ønsker deg fine sommerdager!
    Klem fra Gry :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Kos deg i sommersola :)
      Klem tilbake

      Slett
  12. Imponerende arbeid med det teppet!! Well done!! :-)
    Fine ankelsokker du holder på med også!
    Flotte bilder av "skogens kongle" ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Koselig å høre :)
      Ha en flott kveld :)

      Slett
  13. Et stort og flott arbeid du har gjort. Knall fint sokkegarn!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Liv! :)
      Håper du har en herlig kveld :)

      Slett
  14. Hei Nina! For et imponerende teppe! Jeg forstår ikke hvordan du har fått til mønsteret!!! Sokkene så herlige ut, og hadde fine mønstre! Ønsker deg en flott sommerdag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Cathrine! :)
      Så koselig du likte teppet :)
      Mønsteret er ikke vanskelig i det hele tatt. Det "gjør seg selv" ;) Klikk deg inn på mønsteret så der du hvor enkelt det er :)
      Ha en herlig kveld :)
      Hulderklem

      Slett
    2. Klikk deg inn på mønsteret så ser du hvor enkelt det er, skulle det stå.... ;)

      Slett
  15. Vakker elg og hakkespett fra skogen. Jeg har min lille kjære her og vi går en tur til hulder til skogen... så herlig vi har :-)))
    Fantastisk du har strikkt teppet. Så deilig var mønsteret - en herlig illusjon. Fine arbeid du har laget... gratulerer deg. Kanskje nest uke jeg strikke igjen også - nå med småpike har jeg ikke tid - men vi har moro mye. Snill hilsen til deg fra Viola.

    SvarSlett
  16. Nydelig teppe og flotte sokker, herlige naturbilder, ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
  17. For en jobb, men det ble et flott teppe! Flotte naturbilder og!

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)