.

fredag 26. desember 2014

Julen og førjulstiden 2014 :)


Her har det vært en sååå koselig jul 
og førjulstid! :)

Ett par dager før julaften,
 gikk lillemor, sønnen og jeg
ut i skogen "vår" for å finne ett juletre!!
DET var morsomt det!! :)
Vi, eller lillemor, fant til slutt ett hun likte,
og etter å ha kutta av toppen og bunn,
så ble det dette resultatet:


Veldig fornøyd! :)
Stjerna er skakk, men det får ikke hjelpe.
Hehe jeg våga ikke å rette på den 
for jeg er redd hele grana skulle velte!!!
MEN vi har selv-hugget juletre.
Som lille hjertet mitt har valgt ut,
OG saga av greiner på! 
Kan ikke bli vakrere ;)

Før jul lager jeg alltid svensk juleskinke.
Den første forsvinner alltid fort,
dette året samme kvelden,
så lille julaften laget snuppa mi og jeg
juleskinke og roastbeef :)


Det er noe alle liker :)

På julaften ble jeg vekket av Prinsessa,
hun ville ut å sjekke julestrømpa si!
Hun var så fornøyd!
Nissen hadde spist opp kakene 
og drukket opp melka,
OG fylt opp alle julestrømpene våre!!
Til og med Luna (rotta) sin! 
Skal si deg hun var fornøyd! :)

Så kosa vi oss hele dagen,
noen foran tv, og noen litt her og der ;)
Ribba lager seg jo nesten selv,
så det ble både Askepott og Julestjernen på meg :)

Julemiddagen besto av 
skinkestek, ribbe, julepølse, sossisser, 
medisterkaker, surkål og saus.



Skulle tatt bilde av det på asjetten,
men helt ærlig så glemte jeg det bort...

Etter dette åpnet vi gaver!! :)
Det ble så mye gaver iår at
det nesten ble for mye for jenta mi!!
Hun var såå sliten!


Men nå kom jo julenissen TO ganger....
Klart man blir sliten av å vente på sånt!!
Først om natta for å fylle på strømpene,
og så på julaften med gaver...
Ikke rart en liten kropp blir sliten.... <3

Jeg fikk så mye fint til jul :)
Har ikke fått tatt bilder av alt ennå,
men det kommer på nyåret..
..har ikke så mye tid til å blogge i jula ;)

Og jeg fikk den flotte premien min som jeg skrev om her
fra Strikkefeber også!!


Jeg valgte Jadegrønt,
og det var så vakkert!! :)
Synes det var pent med disse knappene...


For et flott julevær vi har hatt på skogen!
Det var jo snø før jul,
men vi våga ikke å ta sjansen på at den skulle ligge,
så Prinsessa mi fikk skiene i førjulsgave.


Lille hjertet til Mimmi... <3
Første skituren, og så flink!! <3

Det var bra vi gjorde!
Ikke for det, snøen ligger den,
men det har vært så kaldt!!
Det har liggi på -27 til -17 på dagtid,
og nesten -30 på natta...
Kaldt, men så vakkert...






Nesten magisk...


Nå skal romjula og nyttår nytes :)

Ønsker deg en fortsatt koselig og fredfylt romjul
og ett fantastisk Nytt År <3



God juleklem fra Nina <3

9 kommentarer:

  1. Ønsker deg en fin jul videre, flotte bilder.
    Klem :)
    Ellen S

    SvarSlett
  2. ÅÅåååå det er SLIK snø eg vil ha, men eg skal ikkje klage; Det begynte å snø å julaften under gaveåpningen så eg er fornøyd. Nå har det regnet i dag og sååå har det fryst dvs det er akkurat som tivoli ute! Det er helt spinnvilt! Litt nervøs kan du si siden Amira skal ut på kjøre på jobb i morgen tidlig!!! *Grøsser*

    Virkelig koselig å se et SKIKKELIG Juletre! DET er jula si det! Savnet virkelig selvhogsten i år! "Dumme" bonden her som har sluttet med det, men men Neste år har me muligens drømmetreet på OVER 3 m hehe Planen er jo at me da er i Beirut og med takhøyde på 3.80 er ikke det et problem hehe

    Eg har koset meg SÅÅÅ i Julen og har en herlig ro i meg, siste Jula me egentlig er skikkelig samlet *SNUFS* Ja me 4 altså, for me flytter jo antageligvis til sommeren og Amira reiser på Universitetet og det er ingen garanti for at hun har tid å komme hjem neste jul *SNUFS* Jaja man får ta det som det faller seg :)

    KOS deg masse og ha en fortsatt herlig romjul ;)

    Go`Juleklem fra VIbbedille

    SvarSlett
  3. Du snakker om julestemning både ute og inne! Det er kaldt her også, men ikke så kaldt, da. Fyrer i to ovner for å få varme i huset her etter julefeiring i Kristiansund. Det var faktisk snø og kuldegrader der også.

    Nyt romjula! Dagene mellom jul og nyttår er gull verdt, synes jeg.

    Klem

    SvarSlett
  4. Fantastisk vintervær for oss som bor i skogen!
    Elsker dette været. -20 blei det, men idag er det jo reine sommeren med -10 :o)
    Nydelige naturbilder hos deg og masse kos for kropp og sjel på de andre. Ha ei flott romjul. og gratulerer med gevinsten i adventskalenderen hos Cathrine :)

    SvarSlett
  5. Så koselig dere har det. Ha fine romjulsdager.🐶 😩 🎄❄🍭

    SvarSlett
  6. Herlige bilder! Er så imponert over alt det flotte du lager. Skikkelig julestemning hos deg, akkurat slik det skal være.

    Tusen takk for flotte kommentarer hos meg. Takk for herlig inspirasjon :)

    Vil ønske deg et riktig godt nytt år - og ser frem til å følge deg videre i 2015! ;)

    SvarSlett
  7. Så koselig - herlige bilder - ha takk for gamle bloggår :-))
    Ønsker deg et riktig godt nytt år. Gleder meg å følge deg videre.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  8. Å så herlig å lese om din flotte førjulstid og romjulstid :)
    skjønner at du har kosa deg max <3
    Og som du har vunnet i det siste da!! De knappen var jo bare helskjønne!
    Ønsker deg et godt 2015 med masse garn og pinner.

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  9. Heia. Håper alt er bra med deg, er jo ei stund sia jeg har "sett" deg. Fantastisk i skogen i disse dager :) Jeg har link up party idag, om du vil delta.

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)