.

torsdag 21. august 2014

Høsten banker på.....


... litt tidligere enn jeg hadde venta meg,
men sånn er det bare.
Vil heller ha en lang, varm vår og sommer,
så da får høsten komme da...

Idag bestemte jeg meg for å pakke vekk bomulla mi...


Det meste av det er fra juli salget til Drops,
og ble kjøpt til topper, jakker og tunikaer
til Lillemor til neste sommer :)

Så har jeg funnet fram de halvferdige jakkene
og genseren i ull og alpakka.
Gleder meg faktisk til å strikke dem ferdig :)

Det er Pinneguris Uglegenseren Reidar,
som jeg strikker i Drops Alpakka


Så er det Pinneguris Barnejakka Eivor,
mitt første strikketøy i Holst supersoft :)


Den har også kommet ut i voksen størrelser! :)
Nyydelig er den! :)
Den heter Damejakka Elinor
og jeg har veldig lyst til å strikke den til meg selv!! :)

Og jammen la jeg ikke opp til 
Kjøreposen Løv igår! :)
Også Pinneguris!! :D
Det er vel ingen hemmlighet at jeg er litt
småforelska i hennes design ;)
Mye vakkert der ja!


Så har jeg plukka fram Mimmi jakka,
iallefall er det det jeg velger å kalle den ;)


Så da er kurvene fylt opp med litt iallefall ;)

Noe har jeg fått ferdig denne uka også.
Det ene er Bella tunika,
oppskriften står i heftet Børnestrik på pinde 3.5 - 4
designet av Lene Holme Samsøe.


Jeg har brukt 134 gram Järbo Elise
og pinner 3 og 3.5.

Så er Sander skjorta ferdig :)


Den er også strikka i Järbo Elise
og pinner 3 og 3.5.
Jeg brukte 109 gram på toppen,
men alt i alt gikk det mer for jeg måtte 
nøste meg fram for å få armene like :)

Du legger kanskje merke til den flotte vogna som er på bildene?
Den kjøpte jeg i helga når jeg var på Snelletreffet :)
På lørdag var vi en rundtur på stedet,
og på Krekling og villsau fant jeg den! :)
Gjett om jeg var glad da!! :)

Krekling og villsau er en liten butikk hvor de har alt mellom
himmel og jord!!!
Det er brukt, antikk, håndtverk, te, krydder, 
ja der var det mye rart!! :)
Du kan jo gå inn på hjemmesiden å se selv?
Hemesia som de skriver selv,

Iallefall, her er vogna:


Var den ikke søt??

Jeg skulle egentlig vist fram litt go'saker som kom i 
postkassa mi her over ett par dager,
men du får nok vente til neste gang ;)
Hihihihi ;)

Nå skal jeg ta fram strikketøyet,
fyre i peisen og tenne noen lys.
Se på noen episoder av Criminal Minds,
ja rett og slett kooose meg :)

Håper du får en herlig kveld! :)
Husk: Det er viktig å kose seg selv om det "bare" er torsdag! :)

Tusen takk for alle kommentarer til det forrige 
innlegget mitt, det gjør meg alltid glad! :)
Og jammen har jeg ikke fått noen nye følgere også! :)
Velkommen til bloggen min, håper du vil trives :) 

Her kommer en liten smak av sommer....


Go'klem fra en høst-forberedt Nina <3

21 kommentarer:

  1. Så moro å lese om hvordan du pakker vekk bomullsgarnet og finner fram alle de flotte ullprosjektene i stedet, og den vogna, så herlig den er :)
    Og jeg er helt enig, det er viktig å kose seg på en helt vanlig torsdag, for hvorfor skal en utsette det å kose seg til bare noen få dager i året? Vi må kunne kose oss så mye som mulig, uansett dag :)

    Stor klem fra Beate

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra du synes det er gøy å lese om det! :) Tusen takk :)
      Da blir jeg glad vet du :)
      Ja, var den ikke fiiin?? Jeg var SÅ fornøyd når jeg fikk kjøpt den!!! :)
      Ja, man MÅ kose seg.. Helst litt hver dag synes jeg ;)

      Stor klem tilbake til deg :)

      Slett
  2. Du lager bare såå nydelige barneplagg Nina - er bare så fine :) og jeg som trodde du hadde shoppet garn igjen - nesten så jeg håpet det var salg en plass ;) (lyst å shoppe - kan du forstå...? :-) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk Rigmor! :) Så utrolig koselig å høre, nå blir jeg glad :)
      Hehehe du håpa på det ja.. Men du, jeg kan alltids sende deg en link eller ti vet du ;)

      Go'klem fra meg

      Slett
  3. Masse fint du driver med:) Spent på å se resultatene!
    Ja, elsker oker:) Du får jo bare si ifra om det er noe "akutt" du trenger;) Har da noe på lager jeg å:P

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Skal prøve å huske å sende det med, er ikke mer enn ett par nøster da ;)
      Kos deg i helgen :)
      go'klem fra meg

      Slett
  4. Jeg bare "elsker" dette fotbildet ditt <3 <3 <3

    Ønsker deg en superflott kooooosehelg med masse garn og pinner rundt deg :)

    Klem fra Ann Elisabeth, som OGSÅ synes du viser frem flotte bilder av arbeider som er ferdig og som er påbegynt.
    Og kjøretøyet ditt "fra Engerdal" er flott!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Awww... Tusen takk <3
      Og så koselig du liker å se de påbegynte arbeidene mine også :)
      Ja kjerra er flott! Ingen tvil om det! :)
      Håper du også får en superduper kosehelg :)
      God klem fra meg <3

      Slett
  5. Du har jammen mange fine ullplagg på pinnene. Kan tenke meg at hun lille blir glad for noen av dem nå som sola forlater oss :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Maria! :)
      Ja, hun pleier å bli så glad for alt jeg strikker, så hun blir nok det nå også :)
      Håper du får en herlig helg :)

      Slett
  6. Så mye fint du hadde her :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Kjersti! :)
      Håper du får en herlig lørdag :)

      Slett
    2. Så mye fint på pinnene! Jeg vimser litt frem og tilbake, og klarer ikke helt bestemme meg ... så garnnøstene blir båret frem og tilbake fra lageret, det er så mye som frister når det er høst!

      Slett
    3. Tusen takk :)
      Hehe det hørtes veldig kjent ut, men jeg er veldig flink til å bære de ut fra lageret og ikke inn igjen... ;)
      Håper du får en fin søndag :)
      Nattaklem

      Slett
  7. Det var da voldsomt til prosjekter du hadde :)
    Bort med bomull er trasig ja, det betyr at mørket er på veg - godt vi kan lyse opp vinteren med fargerikt ullgarn :)
    Fin Fin Lørdag til deg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe ja det er meg i ett nøtteskall det ;)
      Finner så mye fint, så MÅ jeg bare prøve å strikke PITTELITT på det for å se hvordan det blir ;) Ja, så får jeg en ufo til da! :)
      Ja, det er litt vemodig å pakke vekk bomulla. Men når sommeren forsvinner, så kommer mørke kvelder med masse lys, fyr i peisen og innekos :)
      Er det noe jeg kan så er det å kose meg! Det er viktig! :)
      Håper du får en fin søndag :)
      Nattaklem

      Slett
  8. Å kjære vene her var det mye vakkert<3 Litt misunnelig på dere som er så flinke å strikke, men så tenker jeg at man kan ikke være god på alt;)

    Ønsker deg en fortsatt fin helg, og takker for at du er med og feirer 4 år sammen med meg - lykke til:)
    Varm klem
    Hanne:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Det blir spennende! :)
      Nei, man kan ikke være god på alt. Det hadde jo igrunn vært litt kjedelig! Ingenting man kan lære da jo! ;)
      Håper du får en fin søndag, og gratulerer igjen med 4 års jubileum :)
      Nattaklem fra meg

      Slett
  9. Tusen takk :)
    Det er veldig viktig å ta vare på seg selv og kose seg litt. Hver eneste dag. Behøver ikke å være lenge, men en liten stund som bare er din :)
    Håper du får en koselig søndag :)
    Nattaklem

    SvarSlett
  10. Oi, det var mange prosjekter og mye fint på og av pinnene dine! Kjøreposen blir nydelig i lilla :) Fin ny strikkeuke til deg!

    SvarSlett
  11. Så mye fint du har strikket og den vogna var jo utrolig sjarmerende:-) Ha en fin søndagskveld! Klem Marianne

    SvarSlett

Koselig at dere legger igjen kommentarer :)
Det setter jeg stor pris på :)